Hobby

Ako schudnúť zdravým spôsobom?

Keď sa vrhnete do cvičenia bezhlavo, je tiež oveľa pravdepodobnejšie, že sa zraníte.

To isté platí pre ľudí, ktorí náhle začnú hladovať. Diéty, ktoré prísne obmedzujú kalórie alebo obsahujú len „povolené“ druhy potravín, môžu viesť k nedostatku živín a vitamínov, ktoré vaše telo potrebuje.

cvičení

Takže, ak potrebujete schudnúť, čo máte robiť?

Energetické potreby a strata hmotnosti

Vaše telo využíva potravu na energiu a tiež ukladá akékoľvek nadbytočné množstvo energie v podobe tuku. To znamená, že ak budete jesť viac, než vaše telo potrebuje pre každodenné aktivity a údržbu buniek, priberiete.

Ak chcete schudnúť, musíte prinútiť svoje telo, aby využilo zásoby tuku www.bcit.sk/zhodte-kila-zdravou-formou/. Najefektívnejším spôsobom, ako to urobiť, je:

znížiť množstvo kalórií, ktoré konzumujete
zvýšiť úroveň svojej činnosti

To je dôvod, prečo odborníci hovoria o chudnutí z hľadiska stravovania a cvičenia.

Zavádzajte zmeny postupne

Malé zmeny môžu spôsobiť veľký rozdiel. Stačí vynechať napríklad sladkosti, alebo ich aspoň obmedziť a za rok tak môžete schudnúť aj niekoľko kilogramov.

Tiež je pravdepodobnejšie, že skôr ako prísnu diétu, zvládnete a následne udržíte vymeniť plnotučné mlieko za polotučné, alebo urobiť si čas na raňajky každé ráno.

Mali by ste premýšľať o strate hmotnosti v zmysle zmeny vašich stravovacích návykov. Zatiaľ čo ciele úbytku hmotnosti sú zvyčajne stanovené v týždňoch, na konci ide o udržanie týchto zmien v priebehu mesiacov a rokov, t.j. ide o zmenu životného štýlu na celý život.

ovoce

Zvýšte svoju úroveň aktivity

Každý, kto zvýši aktivitu a udržuje rovnakú diétu a príjem kalórií, takmer určite schudne.

Bez ohľadu na to, či nenávidíte telocvične – dokonca ľahké cvičenie, napríklad krátku 20 minútovú chôdzu, bude prospešné, keby sa pohybu venovali väčšinu dní v týždni.

Kedykoľvek cvičíte viac ako obvykle, spálite viac kalórií a tukov.

Existuje mnoho spôsobov, ako zvýšiť množstvo aktivity, ktorú robíte. Tímové športy, tenis, kurzy aerobiku, beh, chôdza, plávanie a cyklistika – to všetko zlepší vašu kondíciu.

5.0
02